lördag 7 augusti 2010

Söndag

"Jag ska måla hela världen Lilla Mamma"

Minns ni den?

I samband med olika minnen som poppar upp flyter andra minnen in av sig själv, från samma tid eller runtom den tid man minns..

Televinken är ett sådant minne som alltid flyter med ovanstående sång.

Idag är en Söndag på riktigt, Gäster som sover över, gemenskap i frukost, regn som gör att man hellre stannar i soffan och läser, minnen som flyter in i sinnet för att tänkas till lite extra på innan de flyter ut i Universums virrvarr av tankar igen tills nästa gång de ska komma tillbaka och påminna oss om vårt varande, vårt liv, av olika anledningar.

Gårdagens spontana besök väckte en massa glädje och fyllde huset med stoj stim och härliga känslor av gemenskap.

En god samvaro med Matlagning, en öl, lite vin, och inte för att vi egentligen orkade det men lite kladdkaka o grädde som bara skulle ner!

Sen somnade jag ovaggad kan jag lova, med ett leende på läpparna och känslan av Frid. Fint!

Lördagen som gick satte också ännu en stämpel i boken vad gäller vänner och vänskap, likaså Fredagen, och när jag tänker efter så är alla dagar som passerar så fyllda av Vänner som finns, hela tiden som förgyller mina dagar något så otroligt :-)

Tack för att Ni finns, Allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar