fredag 24 september 2010

I djupet

Efter flera dagars, faktiskt veckors rensande, städande, så nådde jag slutet.

I djupet fanns ting som gav känslor. Känslor för mig att välja att bese, ta in, eller bese, acceptera och lämna därhän.

En storstädning har ägt rum.

återigen har jag städat bort, tro´t om Ni vill men..25 Kubikmeter saker! Är iväg. Slängda, brända, kastade, Samt..en cirka 10 kubikmeter har jag Gett bort.

Vad blev kvar av mitt liv? (Om man nu ska tillskriva ting att ha en så stor del av ens liv att de blir en del av det)

2 släp fulla.

That´s it.

samt ett litet släp jalvfullt med saker jag inte kan får eller vill slänga som stannar i Sverige.

I djupet. fann jag ting men jag fann också annat.

Jag fann vem som är nära.

Vilka som var där. Varje dag.

I ord, tankar, känslor, fysisk hjälp.

På plats eller i cyberspace.

Och jag blev förvånad.

Över hur mkt folk fullkomligt skiter i vad man gör med sitt liv.

"Jag emigrerar"



Eko





Tomrum





Tystnad.





?




!



Jag emigrerar och folk kunde inte bry sig mindre.

Den lilla flickan i mig valde först att bli sårad sen la jag det i högen bland allt annat som jag får titta på sen en dag när jag slitit klart med flytten.

De som var på plats och fysiskt hjälpte mig var ett fåtal. knappt en handfull. Men de visade också Hjärta och full kraft i gemenskap. Vänskap! Även från fullkomligt oväntat håll!

Sen från några nätvänner som stod och står än, hurrande vid mållinjen, stöttande, givande av kraft.

Och alla andra som säger sig ha en viktig del av mitt liv?


Tystnad.



!


Nu är det nedräkning.

Och när jag stängde dörren igår, när sista golvet var avtvättat och jag kunde backa ut genom ytterdörren och FAKTISKT stänga om ett fint välstädat hus....wow...vilken känsla!

I djupet fann jag också vänskap, ny och nygammal, jag fann delar av mig jag trodde var förlorade, jag fann en massa skräp också men de brändes på bål.

Och jag klippte band, stände ute slängde iväg och avslutade, för nu.

Börjar det, en ny fas i mitt liv.

Mitt livs största äventyr, där Kärlek klokskap och gemenskap inte är på låtsas längre, där det känns som om jag kliver in i ett tvärtomliv med genuin äkthet, där så mkt redan visar sig vara sant, på riktigt, och äkta.

Utan hat hot våld krav psykiska sjuka spel mobbing draman och allt annat som gör att man som människa fullkomligt går under isen.

Jag är fri, Fri att vara jag.

I kärlek!

!

Hejdå Sverige!

3 kommentarer:

  1. jag vill bara önska dig lycka till i ditt nya liv. Jag har följt dig i några år på bloggen och buke och jag har mycket att mig lära av dig.
    Jag hoppas jag får möjlighet att fortsätta följa dig i fortsättningen också.
    :D

    SvaraRadera
  2. Lycka till i världen!
    Du kommer att få det du behöver o gå igenom det du måste...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hm, jag vet inte om jag förstår allt. Men det låter både tragiskt och på någotvis spännande och kul. Jag vet inte om jag ska önska lycka till eller ge dig en kram... Mm du får båda :D
    Kats i Edsbyn

    SvaraRadera