fredag 4 november 2011

Vägskyltar



För oss i söder finns det alltid en överhängande risk att vistas ute på vägarna. Eller i skogen. Eller på ett fält, eller ute över huvud taget. Dessa små betprydda djur finns överallt. Därav ett markant ökat uppsving av dessa skyltar.


När dom först kom hajjade jag till och jag tror att många med mig var tvärsäkra på att bilden i sig är en genmanipulation mellan svin och häst.

Kolla bara på benrörelserna! Om detta svin vore en häst skulle han haft en tia på traven!

Mina döttrar var lika övertygade om att bildskaparen sonika tagit en kropp från ett svin och satt på 4 hästben, men bilden nedan vittnar om att så var ej fallet.

Dock undrar jag ju, och säkert fler med mig, hur man kan få till det så galant, att svinet har en gång som skulle klassas högt i dressyrkretsar medan hästskylten i sig visar på en ganska miserabel ridskolehäst.





Och när vi ändå är inne på det här med skyltar, jag blir lite nyfiken på anldningen till skylten nedan!







;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar