fredag 2 december 2011

Acceptans


Att Acceptera betyder inte att man tar skit.

Att acceptera betyder att jag accepterar dig, för dina val och handlingar men jag behöver inte välja att ha dom i min sfär.

Jag Accepterar mig för min person, mina val och mitt jag.

Jag Accepterar alla handlingar för jag kan ändå inte göra något ogjort, försöker jag strida för detta och startar krig o bråk, slösar jag bara energi.

Detta betyder inte att jag blir en passiv himmelskådande fjåntratt.

Detta betyder bara att Acceptans är den rakaste vägen till min egen frihet medan alla andra äger rätt att göra vad dom vill med sitt liv.

Jag accepterar Mig och vad jag är.

Det betyder inte att jag inte kan stå på barrikaderna och informera, jag accepterar dock om ingen lyssnar, det viktiga är att jag, får ut budskapet till de som vill lyssna.

Acceptans är frid. Frihet att finna. Lättnad.

Bakom Acceptansen finner vi den Intellektuella varianten av Budskap, där vi från en Objektiv plattform får ut ÄNNU mer information ur det finita perspektivet så att alla kan ta del.

Alla känsloyttringar som sticker iväg ut i periferin och tar form som dramer och trauma är icke-accepterade processer som destruktivt väver dig in i blinda mönster.

Acceptera mera. Ta hem alla känsloyttringar. Titta på dom. Ge dom sin frihet. Säg till dom att det är ok att finnas. Låt ilska sorg vanmakt och hopplöshet få lov att ta plats, acceptera mera!

Ta in, mitt i din mitt, acceptansen av allt varande.

Och utgå därifrån, när du sprider budskapen om vårt varande och görande..

Mitt i din mitt, från Friheten och flödet och acceptansens innersta rum..

Så skapar du den fred och det flöde som du önskar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar