tisdag 1 februari 2011

När

Närvaro


Näring


Nära


Ett förvånat uttryck sprider sig, jag har kommit undan.

Undan den jagande Stressen.

Jag har kommit undan de stressande Måsten.

Stunden i staden fick mig att inse, hur dåligt jag mådde av detta samhälle. Det var ju inte jag. Hur kan någon må bra i jakten, jakt på människors uppmärksamhet, glitter, Glamour och allt man tror sig behöva äga.

Det var en nyttig promenad. Insiktsfull stund, Jag förstår, hur beroende och färgad man kan bli av denna masspsykos.

Det är skönt att slippa.


Det är kallt i Skåne, men varmt i Hjärtat.

Ha en fin dag :-)

1 kommentar:

  1. Stress jäkt hets och jakten på ting är det som knäcker oss... Lite svårt att undvika helt dock.
    Man "måste" ju tyvärr bege sig dit ibland även om jag önskade att det inte behövdes.

    Säger som Skalman: Måste! Usch vilket fult ord. Och lägg sen till fort ,skynda,hets och bråttom !



    =)

    N

    SvaraRadera