onsdag 27 januari 2010

Relax

När spänningar släpper..och rutiner, fysiska och mentala sådana återkommer, återfinner sin vanliga rytm, när kroppen gillar att nicka till i soffan, när man kan glida in i en intenhet och älska känslan av avslappning..men ändå vara fullt klar...då vet jag att jag släppt det och återgått till normal livsrytm igen.

Soffan är en fristad för mig, där jag kan glida runt och glida in i olika medvetanden beroende på vad jag vill fokusera på.

I stress eller hög arbets/studiebörda sitter jag bara spänt i min hörna och stirrar ut genom fönstret. Inte särskilt kreativt kan jag tycka.

Jag älskar känslan av att glida runt och slappna sig rakt in i en djup ljuvlig sömn..gud så gott man mår sen.

Det är mitt i natten här. Dax att läsa en snutt och hälsa John Blund välkommen.

Jag somnar med en tanke.

När du plockar rosor.

Akta dig för taggarna.

De sticker dig blodig

Men du glömmer det snart

När du doftar essensen av rosens kemi

När du stryker den sammetslena ytan

När du ser dess yta som stolt visar upp sig

Så glömmer du lätt

Att den snart kan sticka dig blodig igen. Så fort du närmar dig.

Var rädd om er därute, Kvinnor! Ta inte skit!

*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar