onsdag 1 juni 2011

HugoTheBoss6

I Landet lagom finns inga morbida operationer på nyfödda.

I Landet lagom utsätts man aldrig för hanterandet av sin nyfödda i totalt omänskliga situationer.

I Landet lagom finns en Man som står vid ens sida, dag och natt och ÄR den andre föräldern, som EJ sviker och åker på sk. Semester i den absolut värsta stunden av barnets och den andre förälderns Liv.

I Landet lagom behöver man ej utsätta vare sig själv eller barnet för nakenhet in under skinnet i situationer som du i normala fall aldrig ens skulle Mardrömma om.

I landet Lagom behöver man ej fundera på om ens barn kommer att överleva nästa sekund.

I landet Lagom behöver du ej en köksvåg med en korg där du daglien måste väga ditt barn för att se så att han ej backar i vikt, och OM han nu gör det, med minsta lilla gram, resulterar det i direkt inläggning på klinik.
Jag har levt i Landet Lagom. Jag vet skillnaden.

Numera lever jag i Hugos värld.

Den består av Mig, Hugo och Hugos största syster, Julia. Vi är ett bra Team.

Det enda Julia tycker är jobbigt är när Herr pinkelstråle ALLTID prickar henne vid blöjbyte.

Annars är det mesta ganska normaliserat vid det här laget.

Nästan så att ett Landet lagom har börjat transformeras in i det Bisarra Landet som vi i nuet Är i.

Det börjar landa.

Men frågetecken, ja det finns några stycken.

Hoppet är att de ska rätas ut.

Hugos värld är förövrigt den verkligehet Vi har i nuet, och på grund av denna solpojke så har ett nytt skimmer inträtt i våra liv.

Hugosolen lyser för oss, landningen är ej helt avklarad men bit för bit, tar den plats.

Men säg mig.

Av kött och blod.

Hur kan man avvika? Hur kan man ignorant utebli, byta ut mot frestande nöjen?

??????????????????????




Dagens invägning:



1 kommentar:

  1. Har ställt mig den frågan tusentals gånger. Hur kan man avvika, föredra andra ting före sina barn. Många föräldrar frågar sig det, både mammor och pappor... har insett att jag inte kommer att få svar. Har sakta och undan för undan sparkat ut "hoppet" som funnits i 23 år nu.
    Det vi kan göra vackra fina Du, är att alla vi, som finns för våra älskade Ungar, stöttar varandra. Lyssnar, lyssnar, älskar och Umgås <3<3<3
    Nu är det fysiska avståndet till dig för stort, annars hade du haft mig vid din sida. men jag finns Här för dig o Er <3 Just vad gäller barn, har jag stora erfarenheter och kan dessa stötta någon annan har dom fått ett gott syfte. Kärlek <3 Kram

    SvaraRadera