söndag 5 juni 2011

Kärlek på ren Skånska i Tyskland


Det vi laddar våra Celler med

Är det vi blir och Är

Varken mer eller mindre

Jag är Kärlek

därför är mitt liv Kärlek

därför lever jag Kärlek

Med mina barn, älskade, vänner och djur.

Det jag laddar mina celler med är det resultat jag omedelbart har är och får

Om jag hoppas lär det aldrig hända, om jag tror får jag vänta resten av mitt liv men

Kärlek på ren Skånka

Är sitt eget varande

Och det är när jag vet mitt värde

Och att jag är inte bara värd Kärlek

Utan är en del, precis som Du*

Av Källan

Det är då vi kan mötas

Det var då vi möttes

Igen.

1 kommentar:

  1. Att känna kärlek är det samma som att våga säga vad du tänker i samma sekund som du tänker det iaf för mig.

    Det är att lita på sig själv och stå för sina åsikter,tankar och känslor.

    När jag tänker mig för och planerar vad jag ska säga så kommer det inte från hjärtat utan från hjärnan som fabricerar ihop något jag tror att vederbörande vill höra.

    Tycker jag någon är en brakskit bör jag ju säga det...
    Kanske inte lätt men ändå något jag vill göra likväl som jag vill säga: Fan va du är vettig till den jag uppfattar som så.

    Allt det fina du skriver om rör mitt hjärta men allt det tradiga du utsätts för gör mig sorgsen.

    Ständigt frågar jag mig vad vi alla håller på med du,jag och resten på klotet när ska det ske någon förändring?

    När ska vi våga säga nej utan att vara rädda för att bli utstötta?

    Är det så djävla viktigt vad andra tycker?

    Kanske är det det mer än vad jag anar... Egon han bankar på med sin kopparhammare i mitt huvud och jag stänger in honom så gott det går. Men likt en furie slår han sig fri ibland.

    Och i samma stund mår jag skit.



    Nu var det ju inte det du skrev om kanske men... :)

    Ha en fin måndag med då din helg varit givande.

    Nu ska jag kolla vad Salusa har haft för sig ;)

    N

    SvaraRadera