söndag 5 juni 2011

Om Jag visste


Om jag visste, att inga hinder fanns, vad skulle jag välja då?

Om jag visste, att alla val var mina, skulle det bli annorlunda så?

Om jag visste, att Tilliten var min, att vara och att ha, hur skulle Jag känna då?

Om jag visste, att möjligheterna var oändliga, vilka tankas skulle jag så?

Om jag visste att alla drömmar kunde bli sanna, vad skulle jag tänka på?

Om jag visste, att begränsningen fanns i min fantasi, hur skulle jag reagera då?

Om jag visste, att inga hinder fanns, skulle himlen fortfarande vara blå?

Om jag visste, att jag kunde välja exakt vad jag vill i livet, skulle vi då vara två?

Om jag visste, att valet är mig fritt att välja, hur skulle jag vilja må?

Om jag visste, att allt är som det ska och inget är fel, hur skulle det gå?

Om jag visste att allt som är, Är på grund av Mig, vilken konsekvens skulle det få?

Om jag visste, att Livet är en projicerng, skulle jag ändra något då?

Om jag visste, att Livet är mitt att forma, vem ska jag då skylla på?

Om jag visste

Att Inga hinder Finns

INGA HINDER ALLS

Inga gränser

Inga faktorer som kan spela roll

Ingen att skylla på

Ingen som kan stoppa mig

HUR

Skulle jag agera då

I JUST DENNA NU?

Precis här och nu

Hur skulle Du agera då?

Om jag visste

Att inga hinder finns

Tillit till varenda chans

Tillit i varje aspekt

Tillit i varje cell

Tillit till allt som Är

Tillit till natt som dag

Tillit i kvalitet som sker

Tillit till det jag kan bestämma över

Tillit till Alltet

Tillit till min förmåga

Tillit till mig som ett Är

Att vara den Jag kom hit för att vara

I Tillit som rådande faktor

Tillit

Som ett varande

i ett ÄR-ande

Om jag visste

Att inga hinder fanns. Vad skulle Jag välja då?

2 kommentarer:

  1. I mitt sökande efter märkliga saker på vår jord hittade jag detta.

    Och fick rätt svårt att känna tillit gentemot staten och dess kontrollorgan.
    Huuu! Vad läskigt om nu detta finns och tillämpas i större skala.

    http://www.think-aboutit.com/News/BrainTransmitters.htm





    Tillit är fint men på dollarn står det.

    IN GOD WE TRUST

    Och jag har aldrig känt en tillit till Federal reserve.



    N

    SvaraRadera
  2. Som en liten förklaring till ovanstående kommentar...


    Om du har tid så titta på den här filmen,om du nu inte redan har sett den förstås ;-) Den säger en del om hur jag tycker och tänker om världen av idag... Speciellt det som tas upp mot slutet av filmen. Vad som borde göras åt problemet vi alla står inför tilltalar min själ.

    http://www.youtube.com/watch?v=4Z9WVZddH9w

    Nu känner jag tillit igen :))


    Ha en fin dag


    N

    SvaraRadera