tisdag 15 maj 2012

Vänskapligt, Nyttigt och gott


Att ha vänner är viktigt. Att vara en vän är ännu mer värdefullt. Att kunna vara en vän med den man vill vänskapa med, fint.
Jag vill vara vän, vänskaplig, ha vänskap. Livet med motstånd, drama tråkigheter, det är liksom inte intressant längre. Det är inte ens spännande. Inte ens på sin kant kul ibland. Det är endast ledsamt.

Jag som ensam mamma värdesätter de få riktigt riktigt nära vänner jag har. De är guld värda. Jag hoppas att jag någon gång i mitt liv kan ge tillbaka något av allt det jag fått.

I dagliga relationer med alla man möter är det vänskaplighet utan dömande som är av vikt. Nej, icke att jag är bra på det, men jag gör en medveten insats och gör mitt bästa. Jag får ofta, ofta höra att jag är elak. gemen. Arg. Ilsken. "Förjävlig" Sjuk. Psyksjuk. (?) med mera.

Vad jag är, är att jag är sann. Utifrån MITT perspektiv, vågar jag, säga vad jag känner och tycker. Låt gå för att det inte passar alltid, men det är så. Jag har faktiskt aldrig på agendan att vara elak. Jag är ingen elak person. Som yngre kanske jag gjorde några elaka handlingar, men nu snackar vi alltså ung, ung.

Jag vill väl. Jag önskar harmoni. Då vore det förbenat dumt att vara elak mot någon. Jag lider ej av att höra detta var och varanan dag, men det blir ledsamt. Tröstlöst på något sätt.

Idag har varit en härlig dag. Från att ha varit en dum ihuvudetjävlabitch vändes en situation till at blimjuk och utanför egot. Wow. Det var vänskap. Att hålla sitt ego utanför gemenskap man av olika anledningar måste "stå ut med", det kändes vänligt och det var verkligen vuxenpoäng på denna dagen *glad*



Jag försöker lära Edith (Snart 4 år) att dricka vatten med citron. Det är föga framgångsrikt. Hon vill ha chokladbolle istället. Mina idoga försök till att förklara skillnaden och de olika effekterna faller ej i god jord, ännu en får anledning att kalla mig dum i huvudet. Jag känner hur jag samlarpoäng infören stening. Majbrasan klarade jag mig ifrån.

Själv pressar jag lika delar citron, lime och apelsin ner i en mixer, tillsammans med spenatblad (Jooohoodå) sen får det gosa ihop sig till en giftgrön röra och sen äter jag det med sked. Sen kissar man järnet i flera timmar men jag råkar inbilla mig att det är nyttigt. Skulle det nu mot all förmodan inte vara nyttigt, please, berätta så slipper jag äta skräpet.


Dagens måltid blev enkelt spenat med ägg, Kalla skivade potatis med hemmaslevad dressing gjord på olivolja och goa kryddor, rödlök,, samt veggiefileér till. Mums :-)

Eftermiddagen gick i gemenskapens tecken, vi har hälsat på, på Hugos dagis, en helt underbar atmosfär och , ja, goda kakor, vad mer behövs?

För 5 minuter sedan tittade Moa in genom dörren och skrek, Hallå?

Jag övervägde att inte svara henne för jag hade glömt att hon skulle komma dag,vilket innebar att jag trodde hon var en hallucination och vem vill verka psycho och snacka med sig själv? Men när hon väl uppenbarade sig framför mig var jag tvungen att tro på miraklet, hon är hemma, JAAAAaaaa så mysigt. *Glad Mamma*

Ha en underbar kväll därute :-)

/Carola - Vid sunda vätskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar