söndag 4 juli 2010

Hästar och Respekt. (Eller helt enkelt Linedance)

Att jobba med Hästar innebär att man vackert får lära sig om respekt och den personliga sfären.

Om man Burdust vägrar respektera detta lär man som människa känna av det på ett eller annat vis.

Detta tar man automatiskt med sig i umgänget med människor. Som hästtränare känner man lätt av den personliga sfären samt nyttjar respekt på ett sätt som man skulle gjort med hästen, detta tror jag är generellt för alla som sysslar med NH på ett sunt sätt.

I den tanken önskar jag att alla männsikor fick känna på att jobba med en häst, att bese vikten av att inte tränga sig på, Inte kräva utrymme, plats tid eller liv, istället ödmjukt placera sig där man lämnar utrymme för kommuniaktion.

Inte som ett bortskämt barn som alltid fått rätt och fått lov att ha rätt för att ingen vågat begränsa sig, tränga hetsa hota och spela, nej

Ödmjukhet

Respekt

Lugn.

Är fint.

Och ger enkelt information i båda riktingar.

En kurs i Hästmannaskap till alla tack!

En Masspsykos har bevittnats i helgen. Chappen var platsen vi var åskådarna och jag är såld på det,.

Jag vill också!

Å vad jag vill!

Linedance!

Otroligt häftigt kul fantastiskt Coolt och

Respektfullt!

Med exakta mönster, struktur, respekt för varandras positionering, utrymme och rörelser, synkronisation, enkelhet, funktionalitet, ja helt underbart alltså.

Jag vill också deltaga nästa år i denna Masspsykos, brevid Lucky Luke svängandes armar o ben.

I min sfär.

För att jag vill det.

En underbar helg har passerat förbi, såklart ej omärkt, hur skulle det kunna vara det?

Chappen glänste, på RHC:s hemsida kan man läsa:

19660 betalande besökare samt 4000 medlemmar, tävlande etc har besökt RHC i år!

Det är ju helt Magiskt!

Musiken bullrade ikapp med galoppen, repen svingades och kossorna Muade, har ni möjlighet, åk dit nästa år, jag lovar, Ni vill inte missa det!

Å då kan vi ju Dansa Linedance ihop ;))

Förövrigt har jag en dröm.

Kan avslöja att det har med tatuering och L.A att göra.

Hemma igen. Life goes on, TACK alla underbara Människor för tt Ni finns

Tack Gunilla för en SUPER helg!

Nu ska jag krypa till kojs med en film

Om Kärlek

:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar