söndag 25 juli 2010

Svartmåleri



Första angreppet. Ett litet Flickskrivbord i gammalt tråkigt brunt. Har hängt med en längre tid, i flera år. Fick det av en kompis och har hela tiden undrat vad jag ska göra av det.

Nu fick det utgöra grunden till den helt nya stil som ska få ta vid i det lilla hus som medföljer den hästgård dit Hästverksamheten ska flyttas.

Svart högblank lackfärg. Modigt dumt eller As-snyggt?

Stiligt. Vackert. Rent, As-snyggt helt enkelt ;)

30 Minuter efter start stod det klart. Det nygamla numera stiliga lilla skrivbordet:






Det blev precis som jag tänkt mig, jätteglad är jag som vågade ta till detta lite extrema medel för att skapa lite Dramatik i hemmiljön.

Nu följer en Skänk, ett skåp och 4 stolar, som också ska kläs om.

Kreativitet!
:-)

2 kommentarer:

  1. Håller med - skitsnyggt ju!

    Och plötsligt så funderar jag på att vara en härmapa (iaf när det gäller målandet, måste fundera på vilken färg fortfarande), då jag har ett väldigt lika skrivbord ... som också följt med på alla flytter och blivit skamfilat och stött - fasiken, så där kan man ju göra! TACK! :D

    SvaraRadera