torsdag 23 december 2010

Att se

Ser du vad jag ser?

Ser vi samma sak betyder det inte att det klingar samma ton på våra vardera insidor.

Din uppväxt och erfarenhet gentemot min skiljer sig markant.

Så ser du vad jag ser?

Jag tror inte det.

Men vi ser På samma sak. och Rikedomen i mångfalden av att ens kunna "se" och ta in, känna och förstå.

Är den viktigaste egenskapen.

Inte hur vi tolkar den.

För det är tolkningen som ger rikedomen.

Eftersom vi alla är olika.

Och det är precis det som är så bra.

GOD LILLE JULAFTON allihop!

I Bayern har vi 6 + grader och glöggen går varm på spisen, alla jobbar som en vanlig dag idag, även stalltjejerna sliter tungt.

Jag och Moa myser mest på insidan, Edith är på sitt dagis och vi njuter lite av lugnet som tillfälligt råder.

Den totala avsaknaden av julstressen är magisk, tänk, en julafton utan sprit skrik och annat hit o dit. Fantastiskt.

Utan tävling om vem som får mest och ångest för att man gett minst.

Aldrig mer!


Den Svenska maten börjar tryta. Vi har sparat de viktigaste detaljerna för morgondagen, sen är det så gott som över, men månaden som är kvar innan vi beträder Skånsk Mark igen kommer att gå snabbt, så är det ju om livet är fint.

Och livet är.

Fint.

:-)

1 kommentar:

  1. God Jul och ett gott nytt 2011 önskar jag dig av hela mitt hjärta.

    Från Anna på södra Öland som för tillfället har en ovädersvarning klass 2 som råder, den sista plogen har åkt så så var det med det :-)

    SvaraRadera