söndag 12 december 2010

Måndag



Gläds stort över SVT:s Luciafirande idag, Tomheten efter traditionella morgonmyset ersattes snabbt med glädje när vi upptäckte att det gick att streama detta :-D

Det är i övrigt en härlig Måndag, Jag känner mig som en gammelmamma med alla flickorna samlade i morgonmys ♥

Kaffet smakar himmelskt och vetskapen om tiden vi går in i, ger kraft och hopp om fortsatt Synk.

Gårdagens körning var easy, vi körde hem på 10 timmar, helt otroligt! Vägarna var perfekta, bara lite snöstorm här och var som absolut inte störde nämnvärt.

Veckan som gick bestod av festligheter så när vi landade i soffan här hemma igår kändes det som om en kudde och ett Godnatt var nära, men se nej då, efter ett telefonsamtal var det bara för mig o Julia att kamma oss och klä om oss, vi var bjudna på Fest!

Jodå.

Så det var bara att greppa en vinflaska och sätta sig i bilen igen, knas, ja, men härligt varmt och kärleksfullt :-)

Så, miss i nassen landade vi slutligen på huvudkudden och när Edith la sin arm om mig i morse och placerade en blöt puss på min näsa kan jag erkänna att jag inte var helt med.

En ganska hård arbetvecka väntar, samt en massa byråkrati, fast vad gör väl det om 100 år, Livet är gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar