söndag 19 december 2010

Godmorgon

Morrn morrn alla kaffedrickare! Är det hit Ni går med er kopp?

Idag vaknade jag en timme innan alla andra, det är favoritstunden på dagen, när jag kan lyssna på tystnaden :-)

Livsexistensiella frågor har alltid färgat mitt varande och tänkande och inget är så spännande som att gripa tag i en av alla de ideér jag har för att ytterligare studera den/dem och analysera ut ett förhållande av strukturen, hur jag i mitt lärande och utbildande ska kunna nyttja det.

Veckan som gick var gripande på många vis, insikten att jag verkligen gör skillnad är stor, och känns som en mjuk vit varm fleecefilt :-)

Nästkommande projekt handlar om barn, och inte alls för att det ska utökas här, nej, på ett helt annat sätt. Hur man lär barn att bibehålla sitt värde i kombination med Ridning.

Jag är med i en grupp på Fb där många livsexistensiella frågor dryftas, varje dag haglar nya insikter och såklart är det nyttigt att se och ta in människors tankegångar. Det öppnar många nya vinklar och dörrar och ger ytterligare kraft och det jag redan tror på.

Kärleken :-)

Jag vet idag att det man tror är verkligen bara en tro, men det man vet är det som är och det jag ska ta fasta på.

I glädje framtid och gemenskap och såklart vetskap, att Nu är Nu :-)

Ha en Underbar Måndag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar