måndag 17 januari 2011

Om

Jag får klä mig i din hud

Andas nära Gud

Blomstra i en skrud

Jag får finnas ovan där

bland blommor bin och bär

Ytterst fri och kär

Jag får dansa i dina skor

Känna mig riktigt stor

och liten som jag tror

Jag får känna dina tankar

höra hjärtat som bankar

lyssna på stegen som vankar

Jag får tala till din händer

ta en dag i sänder

ska du märka att det vänder

Jag får önska att du väntar mig

sinnligt stolt bereder dig

ska vi vandra på vår stig

Jag får känna att vi ger

bara mer och mer

Om vi gemensamt ber

Jag kan säga jag är du

och jag vill i alla dessa Nu

Slippa vara mitt itu...

1 kommentar:

  1. Mmm... Längtan efter frid och kärlek delar många och dom blir fler och fler.
    Det är så svårt för vissa att ställa sig bredvid utanför deras 3D såpa dom lever i och ta en titt på sig själva.

    Jobbet
    Pengarna
    Gymet
    Egotid
    TV
    Skvallerpress
    NLP (Neuro-linguistic programming)
    Barnen
    Shopping
    Facebook + annat


    Är mer än nog för att det ska vara omöjligt nära inpå att uppnå frid och eftertanke. Kan vi inte släppa taget och våga testa något nytt? Vända på pyramiden och se vad som döljer sig under istället för att sträva mot toppen. Det finns så mycket vackert i världen men vem ser det?
    Nej det är TERRORHOT KLIMATKRIS FINANSKRIS SVININFLUENSA SAMT UNDERGÅNG och vad blir då kvar för en sönderjobbad individ mer än att somna med ölen/vinet framför dumburken... I väntan på lite KÄRLEK.

    N

    SvaraRadera