torsdag 8 april 2010

Explosion av liv

Morgonstund har guld i mun

Diamanterna gnistrar och glimmar

Vad var det jag tänkte i skrivande stund?

Att allt ej är poesi som rimmar

I min hand håller jag dock en skatt

att använda eller kasta bort

En komprimering av kärlek och skratt

Helt enkelt en annan sort

Bejaka eller förneka liv?

Tränga bort det vackra och fina?

Mitt hjärta har tagit många kliv

Både dina och mina.


Jag citerar mig själv.

Inre processer leder yttre processer som vi inbillar oss att omgivningen tar del av och dömer.

I det dömer vi ingen annan än oss själva och den process som fortfarande pågår oavsett vad vi känner eller tycker.

Kvalitet är varken bra eller dåligt men leder oss mot olika mål i livet och det är bara upp till oss om vi ska komma fram eller gå vilse.


Morgonen är här.

Moder Natur bjuder oss alla på explosioner av liv, rabatterna färgas än mer för varje morgon..

Men färgerna i mitt eget hjärta kan jag bara måla själv, frågan är vilka nyanser jag väljer.


Ha en vacker dag alla!


'

3 kommentarer:

  1. Åhh vad jag gärna hade suttit på din innegård, det känns ända hit att det bara spritter!!! Ha en go helg kram kram

    SvaraRadera
  2. Från svart till glada färger Tack!:)

    SvaraRadera
  3. Mm så härligt, så känslorikt. Skönt att läsa om alla känslor och tankar.

    fortsätt må gott
    katarina i edsbyn

    SvaraRadera