torsdag 29 april 2010

Regn

Ibland är det bara svårt att motstå.

Regn är en perfekt källa till Martyrskap.

Regn är socialt och Miljöfaktoriskt accepterat till att vara en stor bov till Depression.

Om man inte är bonde då förstås.

Visst är det svårt att låta bli, att ryckas med, dras ner, deppen är nära, Blä, regn grått rusk och mörker.

Vi behöver ljus!

Håller säkert alla med om.

Skapa ljus då! Men oj nej vad jobbigt. Svårt tungt och deppigt det blev nu då. Ansvar? Jag? För mig? Det regnar ju? Jag har RÄTTEN att vara deppig idag ju.

Valborg.

Kom jag på.

Är det idag.

Minnen som strömmar letar sig in vill grabba sig fast gömma sig och dra ner mig än lite mer.

Jag lyser upp mitt liv idag med en låt jag älskar. Såklart även med människor jag älskar. Men låten först. Kaffe frukost vänskap kärlek och

Ljus!

För på insidan skiner alltid solen, hur mörkt det än är ute.

Det är dagar som idag vi samlar ihop räknar ihop och studerar summan av alla valda vägar vi gått och kan summera om det var rätt eller fel.

Ackompanjerat av mörkret som råder kan jag bara önska att Ni alla såg att valet var rätt.

Det ser jag, :-) Känner och Tänker.

Högtider utan ångest rädsla och gråt, Ja tack.

Karmakontot mina vänner, Karmakontot, Be nice! Stoppa in några pluspoäng idag, gör någon glad! ♥

Det finns alltid någon som behöver lite extra ljus, visa att du, just du är den som kan förgylla någons dag idag!

Ge! Och se, du får tillbaka :-)

Kram!

2 kommentarer:

  1. Carola...
    Regnet är inte något att låta sig deprimeras av. Någon sade , att istället för att förbanna mörkret, kan man tända ett ljus...
    Vad gäller regnet, ser jag det som en kärlekshandling från Fader himmel, till Moder jord. Genom att förse henne med en del av sig, ger han henne möjlighet att förse allt levande med sin kraft. Och, Moder jord ger i sin tur tillbaka vatten (i ångform), som ger Fader himmel möjlighet att bilda nytt regn och låta det falla där det bäst behövs. Ett tagande och givande i symbios och osjälvisk kärlek. Att skapa förutsättningar för växande utan förbehåll. Där har vi allt mycket att lära. Snacka om att balansera karmakontot...
    Yvonne W

    SvaraRadera
  2. HALLÅ!!!! Ljus & massa kärlek till dig idag i morgon alla kommande dagar! <3

    SvaraRadera