söndag 25 april 2010

Längtan

Naturligtvis är det ingen nyhet..

Men för mig är det slående när jag inser att jag med en enda liten extra tanke, för att jag tillät den fint och mjukt komma in i mitt sinne

öppnade en förståelse

Gav mig en insikt

Som i sig är ganska enkel men för mig vände upp och ner på mkt som jag har i min hand mitt hjärta mitt sinne just nu...

Längtan

Det lilla ordet Längtan.

Allt grundar sig i detta lilla ord.

Och när jag accepterar det händer det bara

En explosion av förståelse oprd bilder tankar meningar händelser infinner sig och jag blir helt matt.

Jag har funnit ännu en nyckel.

En nyckel som jag använt och vågat använda. Det gav detta. Tack!

Att återfinna en vänskap som jag saknat, synkronisation i ett möte i en gemensam förståelse, en upplevelse som delas som i sig är dramatisk traumatisk förnedrande våldsam och destruktiv, men i ett samtal finna trådar tillbaka, till vänskapen som jag längtat efter, och när tårar av lättnad och lagrad ledsenhet finner sin väg vet jag att ännu en "klick" är ett faktum och ännu en dörr rakt fram har öppnats..

Jag har saknat dig, Herregud vad jag vet det nu, och vad jag vet att längtan är drivkraften i precis allt, även om lilla ordet längtan är formbart och kan böjas i oändlighet för att passa in efter just din speciella upplevelse..så är den för mig just nu, redan igår, svaret på minst 80% av de frågor jag hade i mitt hjärta..

Jag undrar..

Vad betyder längtan för er???


Ha en fin Måndag alla.

2 kommentarer:

  1. Längtan in ger hopp för mig! Ibland är längtan en tomhets känsla av att något fattas mig! <3

    SvaraRadera