onsdag 21 april 2010

Hamburg. Hansepferd del 3.

Montern var klar, allt färdigt och vi med mässan. Reeperbahnstoryn så gott som färdigskrattad och stranden lämnad.

Besökarantalet fler än vi vågade drömma om, av någon lustig anledning var vår Monter en av de mest besökta. Skratten hördes lång väg och det var minst några ggr om dagen någon låg sönderskrattad under disken på väg att kissa på sig. Stämningen var total.

Jag pratade livsfilosofiska viktigheter med Steffi som hittils visat sig vara rätt på det vad vi än beställde ville ha drömde om och önskade så jag tänkte ja va faen, I´ll give it a try.

Steffi, jag vill ha en Man sa jag!

En MAN en riktig sådan du vet, man liksom!

LUGNT sa Steffi, han kommer. fortare än du tror.

Haha jovisst sa jag eller hur..

3 minuter senare ser jag i ögonvrån en välkänd och kär profil men plötsligt såg jag hur han kolappsade? Dog? Trillade ihop? Sjönk på knän?

Vad i hela?

Och vem var det han tittade på?

Jag menar VET NI hur mkt folk det är på en mässa? Detta kunde vara riktat till vem som helst???

Eh..

Nej

Det var riktat till MIG.

En Man.

Som på beställning..

På knä

Med frågan

Ja ni vet vilken jävla fråga det var och vad sa jag?

RES PÅ DIG FÖR HELVETE!!!

Ja och så var det med det och mer blev det inte med den saken, avsnoppat kan man kalla det om man vill.

Mitt i all folkstorm tittade jag på Steffi o väste mellan tänderna, "Kan du bara hålla käften i fortsättningen?"

Med ett leende drog hon sig undan till sin hörna Trixie fnissade o började planera vilka hästar hon skulle köra på den kommande tillställningen och jag..vad gjorde jag?

Lämnade Montern med avskedsorden JAG KÄNNER INTE ER.

Suck.

Precis ungefär då, det KAN ha varit en minut tidigare eller senare men säg mig om det kvittar, så ringer Trixies telefon.

Hon ser allmänt bekymrad ut, rynkan mellan ögonbrynen växte sig djupare och plötsliogt utbrister hon.

VA????

Vad vad vad?

Säger jag och i mitt totalt obildade tillstånd fattar inte att det som vanligt var JAG som gjort bort mig men vad hade jag gjort DENNA gången då?

Beställt en hundvalp? För 6 månader sen? Och nu var han klar med papper pass vaccinationer o allt annat så nu skulle han bli levererad till mässan 2 dagar senare ville jag ha en bild?

EH..Skjut mig eller?

Hundvalp?

Vem?

Tänk om jag skulle få alla de djuren som jag tycker är gulliga och tänk om folk skulle ge bort alla sina djur till mig bara för att jag tycker dom är gulliga?

KAN JAG INTE BARA LÄRA MIG ATT HÅLLA MIN KÄFT STÄNGD?

Tydligen, förstod jag när sansen lagt sig hade jag bokat en cremefärgad cattledoghane i ett svagt ögonblick och den där uppfödaren HADE TAGIT MIG PÅ ALLVAR!

Äsch lugnt tänkte jag, jag har inte råd ändå så jag sa tack men nej tack.

Men se den flugan gick inte för betalningen var REDAN OMHÄNDERTAGEN på något mysko vis och uppfödaren var obeveklig, Lilla Joey skulle flytta till Sverige.

Eh..Tack?

Nåja, ungefär då kom en kund och frågade om bilderna till boken om allt var klart och ungefär då kom jag på att jag fattades 10 bilder och hade ju efterlyst en manlig ryttare nu under några veckor.

I samma ögonblick (ÄR mitt liv ett skämt?)

Kommer en gudagåva glidande så honom haffade jag drog med mig in bakom ett skynke och sa med myndig stämma, SITT STÅ GÅ och se bara till att göra som jag säger så kommer du med i en bok!

Sagt o gjort så var bilderna klara och de blev tom. bra.

Pust.

Sa jag att jag tackade Nej?

Men bara till ett av förslagen ;)




1 kommentar:

  1. Du är galen!!!*kissar snart på mig av skratt*

    Jag är dock inte förvånad. Men jag måste få se den där karln på bild!!!

    Och ge hit ett ex av bokfan snart!!!!!

    Och jag efterlyser listan...*mumlar om förvirrad Carola*

    SvaraRadera