lördag 26 juni 2010

Äventyr

Hela livet är ett Äventyr, är det inte så, säg?

:-)

Med escapader hit eller dit och med en aldrig sinande ström av utmaningar.

Man kan välja att kasta sig handlöst in i utmaningarna eller neutralt, hitta en trygg spot att balansera på, men det kan i sig känna som en hög alptopp i Tyrolen, naturligtvis i Motvind ibland.

Att finna neutral luft tar också på krafterna.

Våra liv ger oss olika läxor och vi väljer själva hur vi vill lösa dem, lära oss av dem eller njuta av dem.

Att TILLÅTA sig, vad det än handlar om är den del som kanske är svårast?

Att tillåta sig känna, vara, göra.

Vi tror i det, att smärta är ett måste för att inlärningen ska ta plats, men se nej det är inte helt sant, kanske för dig men inte för mig!

Endast jag kan skapa och automatisera mina reflexer, reaktioner och yttringar på omvärldens Aktioner..och det i sig är väl spännande nog men är också intressant att åskåda, vad människor väljer.

Ofta den svåra vägen såklart.

Jag vill uppleva, men uppleva i snällhet.

Känna snällhet. Utan att tillåta manipulation och att någon tömmer sitt avträde på min tomt (Mitt liv)

I det har jag funnit en neutral spot, kanske ganska högt upp på en topp för ibland blåser det till fortfarande och fortfarande tillåter jag människor använda mig som slasktratt men det gör inte ont längre för jag vet, så väl, att smärtan ligger hos den som tror sig behöva detta beteende.

I det kan jag bara le, må bra i mig och med mitt även om jag tillåter mig känna, hela spectrumet av känslor och i det reagera på vissa delar, men jag hämtar snabbt upp min röda tråde som leder tillbaka på min stig igen, mitt Äventyr, Mitt privata Äventyr av LIV som jag lever i och som jag älskar!

Idag är det Söndag, en vilodag, ingen träning idag, inte ens en promenad. Kroppen behöver återhämta sig och i morgon kör jag igång på nytt.

Jag känner ljus och lättnad i mitt sinne och har så mkt fint i mitt liv att ta del av, släppa in, och rå om.

Jag Älskar, och är en Älskad kvinna, det är fint, att känna gensvar, på olika håll.

Mina barn är det vackraste i Livet och en blöt puss och ett "Mamma du är fin" är det finaste i Kärlek jag kan få, det startar min morgon med ett leende och en kraft att ge mig ut på äventyr, på helt oväntat håll, fast denna gång utan raviner som störtar rakt ner i ISKALLT vatten..

Nej, äventyr på en sommaräng full med blomster och vänlighet, som håller även om det blåser till på alptoppen, jag är redo, Ta mig dit!

Jag önskar er alla en fridfull Ljuvligt vacker Söndag såhär mitt i Livet, Var snälla mot varandra! En dag ångrar ni att ni ej tog chansen när den fanns, att göra rätt och riktigt och vågade vara kvar.

Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar