måndag 28 juni 2010

Träning

En liten sammanfattning om hur en vecka kan se ut.

Måndag, strandpromenad innan klockan 8, 20 min mkt rask takt. Träning Gym direkt efter, 5 olika stationer för uppe och nere, baksida framsida, ett stigande av antal situps för varje gång, annars endast 10 rep gånger 2. Sakta med en viktökning ca en gång i veckan.

Mat: Innan promenaden och gymmet endast en kopp kaffe. Det är säkert så att många mår bättre med mat i magen innan men det gör inte jag. När jag kommer hem dricker jag ett glas vätske-ersättning, vatten, samt en Närings-shake. Då är klockan max. 9.

Klockan 10 är det frukost. Och då äter jag rejält. Massor. Och precis det jag vill.

Middag är varierande i tiden, beroende på hur dagen ser ut, men någon gång innan klockan 15 i alla fall. Här äter jag också precis vad som helst som jag är sugen på. Dock aldrig kött eller fågel då jag uteslutit det ur min kost för många många år sedan.

Kvällsmat blir något enkelt, smörgås, fil och flingor, vad som helst, till och med varm mat igen ibland. Jag äter mig mätt, behöver det för att må bra helt enkelt. Senast och minst en timme innan jag ska sova, vilket brukar vara tidigt om man jämför med andra, ca 21-22.

Såhär ser min "Meny" ut hela veckan förutom Lördag och Söndag.

Tisdag

Strandpromenad, Träning hemma med balansbollen ca 10 - 20 minuter. Mitt mål är att bli stadig och stark. Olika funktionella övningar.

Onsdag

Samma som Måndag.

Torsdag

Samma som Tisdag.

Fredag

Samma som Måndag och Onsdag

Lördag

Samma som Måndag, Onsdag och Fredag med undantaget att jag endast tränar de grupper som jag känner behöver en extra pusch, jag tar i mer, och ökar oftast vikten här.

Maten på Lördagar är samma fram tills kvällen då jag unnar mig Lördagsgott, lite fetare lite mer lite godare.

Söndag

Helig Vilodag. Ingen träning ingenting, Mat precis vad som helst gärna Pizza. Jag Älskar fet mat.

Detta var den fysiska delen av mitt veckoschema. Inte att förglömma är den mentala delen.

Viktigt är personlig utveckling och detta lägger jag in med olika sessioner och övningar MINST en - 5 ggr om dagen.

Minst!

Jag tar 5 minuter här och där.

Ibland upp till en timme.

Där jag lyssnar på vägledning från andra eller jobbar med mitt eget system, mina egna övningar för att mentalt och psykiskt komma så nära den person jag är, varje dag.

Jag unnar mig, tillåter mig att ta denna tiden.

Såhär ser mina veckor ut.

I det fyller jag barn, djur, jobb, resor liv och ja..annat också såklart. Men för att må bra finns inga ursäkter, bara möjligheter, idag kan bli din första dag till ett hälsosamt liv!

Jag kommer så småningom att lägga in lite bilder och tips på balans-bolls - övningar, tills dess hoppas jag att jag kan inspirera en eller annan att börja IDAG med i alla fall en morgonpromenad?

Säg inte att Ni inte orkar eller har tid, då får ni sätta klockan en halv timme tidigare, det finns INGET som frigör energi som lite motion :-)

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar