söndag 13 juni 2010

FRED

Fred är ett vackert ord.

Vad förknippar Ni det med?

Motsatsen till Krig?

Inte jag.

Jag vill inte ens ta det ordet in i mitt sinne.

Fred är för mig vitt.

Lugn.

Harmoni.

Balans.

Men jag vet cokså att Fred skapas individuellt.

För var och en och i alla envar.

Sin egen Harmoni.

Uppbyggnad av ett drogfritt, Beroendefritt levande

I en balans där man inte BEHÖVER

Vare sig substitut droger Människor Situationer

FRED

Är lugn

Flow

Och en riktning

Jag vill vandra

På mitt livs väg

Utan att bli kantstött av strid och krig

Att stå för löften

Att stå för det jag säger och tycker

Att inte tro att jag kan läka allt med ett Förlåt som inte har ett värde, bara är ett ord

Nej

NEJ!

Jag vill inte ens behöva säga Förlåt

Jag lever och är i det jag står för

Jag står för det jag säger tycker tänker är känner

Så om någon känner sig sårad

Inte mitt ansvar

För min väg är FRED

Och min mission är

TILLIT

Att lita på DIG

Som Människa till människa

Och

FRED

är mitt Motto

I detta Liv

Ett flöde

I harmoni

Med endast Sanningen som min bok

Att läsa i varje dag.

Fred!

1 kommentar:

  1. Fred, känns som ett svårt ord.... Detta kan inte jag ta till mig... För vad är egentligen känslan i det? För dig en sak men för mig tomhet...<3<3<3

    SvaraRadera