tisdag 22 juni 2010

Kvittot

Det är ganska enkelt.

Man får lätt svar på om ett val var "rätt"

Kvittot skvallrar.

Vad är då kvittot?

Resultatet.

Någon sa till mig idag att jag är Vacker. "Men inte bara det man ser alltså sa han, utan..Vacker helt enkelt, i hela ditt Jag"

Det kan ju vara ett kvitto på att jag trivs med mig. Att jag känner mig fin och mår bra.

Insidans glans visar sig ju då.

Sen finns det andra kvitton.

"Fel" val som i processer och situationer som för stunden verkar vara Jobbiga, slitsamma eller helt enkelt, ledsamma.

Men

Om vi ska vara ärliga

Och det ska vi ju

Så finns ju inte rätt eller fel

Eller hur :-)

Bara olika vägar till det där slutet som vi så suktar efter men ändå undviker och räds.

Alla dessa milstolpar!

Alla dessa steg för steg som vi tror vi måste MEDVERKA i för att det ska ta oss framåt.

Mja..tiden går ju mot slutet ändå

Och medan vi slösar energi på alla dramer för att visa att vi FAKTISKT ÄR VÄRDEFULLA

Så rinner tiden

Och rinner och försvinner..iväg..utan att vi kan göra NÅGOT åt det alls..

Medan vi belastar oss Belönar oss bestraffar oss och INBILLAR oss att det måste vara si eller så

Under tiden allt händer runt oss som vi missar på grund av vår självupptagenhet.

När vi vägrar se sanningen, sanning som Faktum, saker som skett men som vi förnekar att se, ja det är då, vi bygger vidare på en bild som förvrider vårt liv ännu mer.



Hur se Vad göra och hur Må?

Man mår som man förtjänar heter det.

Ja så är det säkert.

Är det då inte dax i stunden som man upptäcker det, att såhär vill jag inte ha det!?

Är det då inte dax att börja förändra, göra val ta NYA BESLUT och se till att dom hålls?

Ska du belöna och bestraffa dig omvartannat för resten av ditt liv i den där Illusionen du kallar Liv

Eller ska du börja LEVA någon gång?

Bara du Vet

:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar