fredag 12 mars 2010

Lördag


Jahapp, våren är inledd, inte bara med fågelsång dådå, nej, vårens arbete ska nu ta fart och det glädjer mig såklart, att kunna se våren från olika håll då det ena haltar ibland (Typ snöstorm modell Lovikavantar)
Vernissagen den 2:a April här på gården är något speciellt, Jag håller på med urvalet och förarbetet till detta.
Det blir bilder som kanske inte är helt traditionella men det är för mig en extra krydda, så Välkomna på långfredagen för att förkovra er i min fina bildsamling!
Något annat som har med våren att göra är ju att man orkar mer, vill mer, kroppen är mer villig att ta i, Iskylan har släppt sitt grepp!
Simningen går jättebra, igår simmade jag för mig rekord haha, något vem som helst gör på en pisseminut men för mig, Jag är livrädd för att drunkna samt har aldrig riktigt lärt mig hur man gör så är det en bedrift och just igår kände jag mig stark och lugn i kroppen så några hundra meter blev det faktiskt ;)
Idag fyller världens bästa Ingrid år, vi ska naturligtvis gratulera henne varmt och sen vet man aldrig vad som händer ikväll, barnledig o allt som jag är, fast hade jag kunnat beema mig några länder söderöver så hade jag nog helst tillbringat natten sovandes på en helt annan kudde.
Suck, sa jag vårkänslor?
Haha
Ensam hemma och vad gör kroppen?
Väcker mig klockan 6 och säger, Du, tanten, dax att hoppa upp, det är ljust ute!
Knas
Jag hade ju kunnat sova till 9 idag i alla fall
men men
Dax att samla ihop sig o ta sig ner till gymmet, en riktig bensträckare väntar.
Ha en Härlig Lördag!!!
Puss o Kram :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar