söndag 21 mars 2010

Sol

Sol på mina kinder.

Det värmer fint. När jag blinkar känner jag ögonfransarnas lätta dans. Upp och ner. Upp och ner. Utsikten är magisk. Majastätisk.

Luften är lugn. Energin är lugnt flödande.

Jag sitter på favoritplatsen i Biblioteket.

Tankarna är smidiga och flyter fint.

Solen stiger sakta och ger hopp om en underbar dag.

Jag har tillhört denna plats i ett år nu. Mitt hjärta finns här.

Nu börjar allt om.

Snön är så gott som borta.

Gräset börjar växa och blommorna är redan många till antal.

Natten var lugn, fina tankar, tankar som väckte mig tidigt och gav lite löfte om en sovmorgon. Några timmar senare vet jag att det blev så. Jag kunde somna om, djupt tungt och skönt.

Livet är stilla, samtidigt som livet flyter på i stilla mak. Jag är här. Det känns fint. Allt känns bra.

Ljuset värmer mina kinder. Kaffet smakar gott och leendet är nära.

Flickorna leker, Ediths röst hörs över allt anna, hon är glad, sprallig och busig. Storasysters myndiga stämma skrämmer henne ej, Ediths val är hennes, hon gör exakt så som hon vill mot systers vilja. Som vanligt.

Ett leende har landat nu. Jag känner frid och ro i hjärtat. Hopp kärlek och lugn. Det är flera år sedan sist, på en annan plats faktiskt inte så långt härifrån, som detta lugn i mig rådde. Jag är här. Från början igen, en lång resa är avslutad. En ny resa är påbörjad.

Nu är det snart Påsk, hur fint är inte det då ♥

Ha en fin dag alla!! Ta hand om varandra, en dag är det försent att säga det du inte vågade säga idag.

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar