onsdag 12 maj 2010

Skiftningar

En vecka går fort, ett år passerar snabbt ett liv flyktar snart förbi

Hann du med allt?

Är du en av dem med en lista på vad göra innan du dör?

Är du en av dom som väntar på döden i form av "Jag gör det i morgon"

Är du en av dom som Inte har tid för du har fullt upp med att tänka på hur allt skulle kunna vara?

Vem är du?

Hur lever du?

Karmakontot är en intressant företeelse, allt vi puttar in kommer ut som en avlöning vare sig vi vill det eller ej, What you give is what you get..

Inget nytt

Men hur medveten är du om att det faktiskt fungerar så?

Hur medveten är du om allt som redan är bestmt av dig själv och som du bara lever för att leva i, med och för?

Och

Vem är JAG i detta?

Ingen kan ha undgått mina svajande knänslostormar mitt hit och dit mitt velande och funderande

Jag sitter med svaren idag.

För jag fick svart på vitt igår.

Jag vet att mina beslut inte gillas av någon, mer än mig och den det berör.

Men jag vet också att jag behöver FRED, Frid och lugn. Harmoni. Och jag behöver veta.

Jag behöver vänskap.

Och jag har frågat efter vänskap och jag har fått en signal, en grön lampa för vänskap.

Ett samförstånd.

Ett lugn som gjord att hela jag sken upp. Orkade ta tag i allt som ligger back orkade ta in all energi som låg på lur orkade släppa smärta sorg och förtvivlan.

Rädslan ligger nära men den ligger inte först i kö.

Och i kön på listan jag har över vad göra innan jag passerar Slutet.

Är att bli vän. Sluta fred. Först med mig själv och sen men den som har mitt hjärta.

Jag insåg det inte men nr jag väl tog det till mig. så fanns bara lugn kvar. Jag vill vara vän. Kärleken är redan ett faktum hjärtats finrum är redan rserverat sedan flera år men vänskap?

Har det ens funnits vänskap och respekt?

En första gest. Att sluta fred med mig. Så jag kan sluta fred med dig. Den enda melodi jag vill gnola på framöver, att mitt vita band av fred får förbli vitt och respekten för personen bakom sorgen och allt som gjort ont, måste aktualiseras. Respekt måste finnas.

Vad kan vänskap ge?

Jag tror vnskap kan ge allt.

Och lite till.

Kära Ni.

Är ni bästa vän med någon?

Är ni bästa vän med er själv?

VAD Innebär att vara VÄN?

Ha en underbar Torsdag alla :-)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar