fredag 28 maj 2010

Vakna

Jag vaknar till fågelkvitter

En melodi har etsat sig fast i mitt sinne och jag välkomnar dess lallande toner..

"Du ska inte tro det blir sooooooommmmmaaaarrrr"

- Ifall inte nå´n sätter fart!

*

Nej det är ju sant.

En ny dag, en ny morgon, ett nytt år ett nytt liv.

Och jag ska inte tro det blir som jag vill

Om jag inte aktivt deltager och dirigerar mina kommande dagar till något jag vill att de ska vara

:-)

Ett leende kan anas, skönjas och livslusten, anden stiger några millimeter, vad är det jag anar bakom gardinkanten....lite sol?

Idag blir det en runda upp i bergsbyar för fotografering, gott att äta och olivolja att bringa hem till Österlen.

Livet är mitt att leva exakt som jag önskar.

Det är bara att sätta fart

:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar