söndag 16 maj 2010

Tomrum

Dagens tanke handlar om tomrum.

Vad symboliserar egentligen ett tomrum?

Betyder det inte vad vi relaterar ordet till och hur vi värderar det?

Ett tomt rum. Har det väggar?

Ja.

Är det då ett tomt rum?

Ja

Beroende på var vi avgränsar rummet så kan rummet i sig vara tomt.

Rummet utanför väggarna är dock inte tomt då det består av väggar och ett rum. Som dock är tomt.

Eller är det?

Vad är nyanserna av tomt?

Syre?

Dammpartiklar?

Insekter?

Kvalster?

Strålning?

Var det ett så tomt rum då?

FÖRVÄNTNINGAR

Ja men eller hur!

Here we go again

ALLTING handlar om den personliga reflektionen vari erfarenhet, betingning av tidigare ursprung samt FÖRVÄNTNINGAR skapade i stundens miljöfaktoriska process finns!

Så.

Är rummet tomt?

Eller om vi drar en paralell

Vi trycker in en känsla i det där tomrummet

Behov

Är en bra känsla att fundera på

Vilka är våra behov?

Oj vilken lång lista det blev...

Så..Till paralellen då

"Det är sant"

Enligt en person är det en situation som är sann.

Enligt en annan person är den situationen falsk.

Vem har rätt?

Båda såklart.

I livet skapas olika processer och jag lever i min du i din. Vad som är sant för mig behöver ju inte vara sant för dig. Respekt!

Men

Utifrån det äger jag min rätt att skapa mitt liv, göra mina val utan att du eller någon annan ska påverka mig i det. Samt vice versa.

Så det där tomrummet.

Ett rum med en stol kan ju vara tomt för att JAG tycker det känns tomt när det bara befinner sig en ynka stol i det medan du finner rummet möblerat om än endast med en stol.

Allt handlar om vad vi relaterar det till och hur våra begränsningar ter sig då vi skapar tankar som ger uttryck för vilja val och skeenden.

Tomrum kan vara mentalt.

Känslomässigt, för att man är van eller har vant sig vid en process, någon att prata med någon att sova med någon att älska någon att skapa gemenskap med.

När detta ej är ett faktum mer kan det kännas som ett tomrum känslomässigt och mentalt fortsätter processen kanske i oändlighet att producera behovet av närvaron och i det skapas ett kännbart tomrum.

Tills man inser

Att tomrum är något relativt

ej logiskt

destruktivt

ej produktivt för fortsatt existens

Och något som i sanning fakta och fysiskt faktiskt ej existerar!!

Det är en illsusion!

Något vi håller kvar

Håller fast vid

För att i ensamhet känna och kunna frambringa en ANLEDNING till det ensamma måendet och tillståndet..

verkligen ha en ANLEDNING..

att skrika ropa visa framhålla

Att Jag jag JAG JAG JAG JAG jag

ÄR ensam

ÄGER ett tomrum

TILLHÖR INGEN

Är vilse!

För jag tror på behovet den skapade illusionen

av att jag är ensam och tom och liten

För då kanske någon ser mig? kanske du du DU ser mig då? för jag tror på det relativa i det tomma rummet i mitt hjärta som jag tror på att du fyller upp!

Fast i all enkelhet gott folk

Så existerar inga tomma rum

behov

eller annat

för i allt finns något

och känslomässigt kan jag fylla mina tomrum med vackra minnen, bra, konstruktiva produktiva ideér tankar..mående göranden..

Bara spara på det som är och var bra

För att ur det

Ur den fantastiska källan av samlad kraft, positivitet samlade minnen av fantastiska och bra saker

Skapa framtid

Som ger mig mer

Och endast

rum fyllda med vackra ting, känslor, individer

Som passar min klang och vibration perfekt

Eftersom jag bara

Sparar det som är bra.

Tomrum finns ej

Men rum fyllda med allt som är bra för mig

Glädjer mig

Får mig att våga älska igen

Släppa allt

och ta nästa steg

Nu.

2 kommentarer:

  1. Eh det känns som jag borde lägga in ett TACK.
    Jag vet inte hur du gör men ibland så stämmer det du skriver så bra in på mitt och mig just nu. Både texten om tomrummet och texten över om att ge allt. Jag vet att jag jobbar med det varje dag och försöker. Försöker tänka på allt som är ljust och bra. Blocka annat. Eller låta det passera och sedan ska det vara bra. Men just denna om tomrum. Tack. Jag har nog haft känslan av att där är jag men att få se det i någons annans ord var wow.

    SvaraRadera
  2. Tack Emelie!

    Läste det själv nu och ryckte till. Jag vet ju aldrig vad jag skriver haha..men jo, den satt nog den :-)

    SvaraRadera