onsdag 12 maj 2010

Vänskap


Ordet vänskap är inte bara ett ord
Innebörden rikare än de rikaste träd fullt med söt frukt
Antal droppar i havet
Dammkorn i en dammtuss
Meningsfullt
Magiskt om man vill
Och den viktigaste ingrediensen
I en relation.
Rikedomen, respekten, förtjusningen...att vara bästa vän med sin älskade..
Jag njuter av tanken
Önskan är stark insikten klar receptet enkelt
Precis så ska det vara
Och i det frågar jag er
Hur har Ni det?
Är ni bästa vän med er älskade?
Jag längtar efter den upplevelsen
Faktum är att jag är riktigt nyfiken
Vill gärna uppleva det Nu
Att bli vän
Först och främst med mig själv
Sluta Fred
Bli vän
Skapa vänskap
Respekt
Och ur det
Varm fyllig Kärlek
Som en söt njutning av fyllnad
Att alltid luta sig mot.
Vänskap
Som den viktigaste ingrediensen
Klart som en våg som kommer och går. kommer och går, ibland mer ibland mindre ibland flod ibland ebb men alltid närvarande...
Vänskap
Och Kärlek.
Det säger jag Ja till!
Kram

1 kommentar:

  1. Har läst lite... jag har inga ord... Det är du som står för de kloka orden. Det jag kan göra är att sända dig en kram och att jag tänker på dig. Och att jag önskar dig all kärlek och vänskap som finns. Hoppas innerligt att du finner den för du är så väl värd detta.
    Katarina, kats i edsbyn

    SvaraRadera