onsdag 3 februari 2010

Dag

Edith levererad. Glashalt och fortfarande bara en körbana.

Edith var nybadad vid leverans, trots den tidiga timmen blev ett bad aktuellt. Hon hade ätit morgonmackan med hela kroppen.

Själv har jag sjunkit ner i både soffa och tankar. Lycka är att hitta en riktigt god Ost i kjylen, så varma mackor förgyller min morgonstund tillsammans med en stor portion vaniljyoughurt.

Jag lotsade ut hästarna i Colessas hage där en halväten höbal står o blåser bort, utegångsfåren kan lika bra stå där över dagen och gnaga i sig lite dyrt hö. Vägen till hagarna var dock inte plogade så jag, märk väl jag, fick gå före hästarna som fullkomligt vägrade där det var mer än 60 cm högt med snö. Vad gör man inte?

Iskall och dyngsur kom jag in, bytte om till torra varma kläder och här sitter jag nu till frukost-Tv och känner mig ganska tillfreds.

Dagen ska börja med mockning sen ska jag köra en mindre långtur innan flickorna ska hämtas upp och en myskväll planeras.

Ha en bra dag ;:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar