tisdag 16 februari 2010

Städa

När Carola städar, så städar hon. Inget halvdant skruttande i nån skithörna här inte. Helst ska det vara under en sådan press att man håller på att kvävas, Ni vet, när man helt enkelt inte har något val, typ en annalkande 40 årsfest, det kan ju vara en himla bra anledning att rycka upp sig o kleta ut lite Ajax på inredningen härhemma.

Men.

När jag väl sätter igång så händer det något väldigt, väldigt märkligt, plötsligt så står jag o sorterar böcker! Ifrån att ha bytt ut toarullarna och tvättat duschkabinerna så har jag av någon fullkomligt outgrundlig anledning hamnar bland pocketböckerna!?

Vafalls?

Och inte nog med det, jag ser spåren förbi tvättstugan, hela tvättkorgen med sina skitiga kläder är utslängd över hela golvet. Och här, här kommer den, den totala katastrofen: Jag har provat klänningar!

Jaha ja tänker ni so what?

Nej nej nej nehej nej kan jag då fogligt förklara för er alla, SÅ är det inte, inte alls SO WHAT..Det är ett helt jävla bombardemang med klänningar utspridda över hela huset nu!!!!

Nåja, jag kom i alla fall på att gästrummen skulle ha en uppfräshning så sagt o gjort fick dom ju det, men på vägen kom jag på att diskmaskinens överfulla uttryck kunde bero på att det var dax att trycka på "ON"

Och i och med det såg jag ju att det var dax att städa kylen, hur skulle jag annars få in allt jag handlat?

Sagt o gjort började jag plocka in varorna i kylen men vad VAR det mitt norra öga skådade? VÄDERprat i dagstidningen? Det HÄR krävde ju helt klart en kopp kaffe så ner med ett par klänningar från soffan och i med hela ryggstycket upp med fötterna fram med tidningen och njut av kaffet, det kommer fler dagar att städa på, det är inte Lördag än och så som här ser ut vet jag att jag kommer att ha svidande brått de sista minutrarna så allt är precis som det ska, det känns betryggande!

Hur städar ni kära vänner?

5 kommentarer:

  1. Jag erkänner.. Jag är en städkatastrof...
    Jag gör ungefär 400 saker på en gång...
    Men ibland lyckas jag t o m bli klar!!! Dock inte nu eftersom jag är hindrad...


    Men jag läser ditt blogginlägg, sätter kaffet i halsen av skratt och inser avv vi är fan ganska lika i detta... Hahaha!!!

    SvaraRadera
  2. Man kan väl säga så här....

    Städning ska ske i 300km/h med Rockmusik på enormt hög volym!
    Dammsugaren startas en gång och sedan är den igång medan hela huset gås genom.
    Det ska fejas och skuras i sådan fart att tinningarna blänker av svett, och plastmattorna liksom sugs upp av vaccumet som uppstår då skurborsten far över dom.
    Efteråt är det bara en dusch och en stor öl som kan få ner tempot igen, och då sitter man där sen. Väldigt nöjd.

    SvaraRadera
  3. hihi, låter som här. Ja, fast kanske inte klänningarna.

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha...precis så där håller jag också på ! Arma kvinna, folk älskar dig säkert även om där är lite skit i hörnen, det ingår liksom på nåt sätt.
    I allafall intalar jag mig det när jag inte orkar börja ens för att jag vet hur jag är...
    ...sa hon lite skamset....men bara lite...
    kram på dig, hoppas du har en underbar födelsedag !
    Eva med Tullamore och som med glädje kommer på måndagsmötena

    SvaraRadera
  5. Känner igen mig, börjar överallt samtidigt och till sist har jag skapat en röra som tar mycket längre tid att få ordning på än om jag helt enkelt hade håll mig till en "normal" städning. Att under tiden även förjupa mig i någon gammal bok eller tidning gör inte det hela särskilt mycket effektivare;)

    SvaraRadera