onsdag 3 februari 2010

Wake up

Man kan vakna på olika sätt.

Jag blev skallad. Med en svidande smärta slog jag upp mina blå. Samtidigt som klockan ringde hunden började pipa o studsa katterna skrika och Ediht vrålskrika då det även gjorde ont på henne.

Efter välling till henne o varmt vatten till mig konstaterar jag ont i lungorna, bihållorna smärtsamt fyllda, halsen som ett rivjärn och huvudet på sprängningsgränsen.

Det hindrar inte katterna att fortsätta slåss hunden vråla på hästarna så hela byn vaknar och fjärrkontrollen undangömd o volymen på Tv:n på högsta.

Välkommen till Torsdagen den 4 Februari. Här är ditt liv!

Pust.

Ja här är mitt liv.

Jag funderade på det en stund i går kväll efter ännu en misslyckad kommunikation där jag som vanligt blivit missförstådd. KAN man bli konstant missförstådd? Tydligen.

Jag är mkt, mkt nöjd med mitt inre arbete som det senaste halvåret gett mig en skön, gedigen plattform att stå på.

I stället för att brusa upp klipper jag av kontakt.

Det funkar fantastiskt bra. För mig.

Det betyder också att en del kontakter gått förlorade.

Men jag är trygg och trivs med det.

Jag blir inte arg. Jag blir inte ens irriterad. Jag kan däremot bli stressad och ledsen, två tillstånd som är lätt att framkalla och som jag inte har bukt på än. Men, något ska man ha att jobba med va?

Jag vill väl.

jag vill ha sanning.

Jag vill leva i kärlek och det gör jag också.

Att vakna med ett sms att mitt leende och min uppenbarelse är ljuset för människor kan tyckas vara smörigt men nog värmer det.

Det finns de som ser en sida av mig som jag själv känner av, att jag i den största vänlighet ger det jag kan av mig från mig.

VILL man ha en annan bild av mig så är det ju ganska lätt så att det har man då.

Jag kan bara vara jag och jag har inga egentliga aspekter på vad folk tycker om mig, jag är säker på vem jag är och vad jag ger och det är sanning kärlek och värme.

Ser man inte det vill man se något annat, då har man valt och förhandsprogrammerat att se o märka, känna av något annat. Helt ok men låt mig slippa höra skiten.

Morgonen var en rejäl Wake up, vaken är jag och en massa står på Schemat. Först ut är Edith och dagis samt nyfikenheten på hur mkt snö som ramlat ner från himlen i natt.

Ikväll kommer Möller o hälsar på, äntligen lite skitsnack att se fram emot *s*

Hoppas ni får en underbar dag alla!

Jag dedikerar inte något öppet till någon annan men jag önskar en speciell person en fin dag och tackar för natt-sms:et. Det ger mig lite framtidshopp

:-)

1 kommentar:

  1. Aj. Inte det roligaste uppvaknandet..

    Hoppas du kryar på dig snabbt!!
    Här sitter jag, med världens förkylning, snorig, huvudvärk så jag tror att huvudet snart släpper från kroppen...

    Men det kommer bli bättre!!

    "Vår största glädje är inte att aldrig misslyckas, utan att resa oss varje gång vi faller." ( Confucius)

    SvaraRadera