måndag 7 mars 2011

Den ursprungliga sanningen och dess status

”Det är inte SANT” Utropas det.

”Jo” det ÄR sant” Besvaras det.



Vem vet vad sanningen är?



Varifrån kom detta kvalitetstänkande faktum av fullkomligt imbecilla Illusioner av att något skulle kunna vara något som någon annan inte tycker att det ÄR?



Och Hur tar man reda på sanningen?



”Den är egenupplevd” Säger någon.

”Alla har sin sanning” Säger någon annan.

”Det finns bara en sanning” Säger nästa.



Spännande värre.



Vad kom först?



Hönan eller ägget?



Vad är sant?



Om vi tillåter oss att tänka så långt bak som till Universum.

Kan man i alla fall enas om att Universum står för en sanning?

Ej att förväxla med någon form av Religion eller trosuppfattning, bara rent och skärt Universellt.



Här skulle vi kunna göra ärendet kort och enkelt fastställa att ja, det Finns bara en sanning. Och det är den Universella.

Att allt bara Är.

Vad skönt det hade varit.

Avsaknad av Dramer och Spel, för att vinna uppmärksamhet utifrån istället för att stärka sitt Jag och förvägra Egot att växa in och förgifta varje del av ens Person.

Varje Person Är Kärlek.

Vi är alla en del av den Källan som När oss. Kärlek.

Om vi vill kan vi rikta den näringen åt den eller de som vi Automatiskt kopplas samman med Eteriskt.

Om vi vill behålla den näringen själv, gör vi det.

Att Älska kallas det.

Jag vill ge dig av Näringen direkt ifrån Högsta Källan. Jag ger dig av Kärlek. Vi smälter samman på Kärleksplanet som vän, Familj, partner, eller rentav husdjur.

Och ibland gör vi tvärtom, klipper band, behåller näringen för oss själva.

Att behöva, begära eller ha åtrå till någon eller något ligger på helt andra plan och har inget som helst med Kärlek att göra.

Ett behov av en annan person är en symptom på en rubbning i Jaget, oftast ett Brist-tänkande. Man tror man har ett behov.

En Illusion.

Ett behov av en partner för att reproducera är en naturlig instinkt men har fortfarande ej med Kärlek att göra.

Jag kan Älska vem som helst. Det betyder inte att Jag vill flytta ihop med dom eller ens ta en fika med dom för det.

Jag kan Älska en person för sättet de lägger sin hand mot en annan på stan, Jag kan Älska en person mitt i folkvimlet som jag aldrig mött bara för att jag vill.

Jag kan Älska mina vänner i min personliga utvecklingsgrupp, Män som kvinnor, det betyder ej att Jag behöver dem eller åtrår dem.

Jag kan säga Jag Älskar dig till en Man jag möter på ett flygplan under en tretimmars flygning, för att han ömt håller min hand i en för mig svår stund.

Och jag menar det innerligt.

Det betyder ej att jag behöver honom, vill se honom igen eller ens attraheras av honom.

Men Jag Älskade honom stort för den gest han gav.

Han sammansmälte med min energi, gav mig näring från sin del av källan under en stund då jag ej hade tillgång till min egen.

Det är Kärlek det !

Jag kan älska en Man som Jag aldrig mer vill se, Jag kan älska en Häst som jag ger bort.

Om jag känner ett behov, av någon sort, ett behov av att vara nära, eller få ta del av eller på något sätt kräver närvaro av en annan person, är det endast och inget annat än ett behov.

Mår Jag dåligt utan en person har det gått över till ett beroende, i värsta fall ett missbruk. Dövar jag det med olika medel, preparat, dåliga livsmönster eller andra personer, då är missbruket så stort att det ska behandlas.

Kärlek.

Är Frihet.

Att vilja släppa.

Att vilja tillåta alla andra att vara precis den dom Är.

Precis som du själv.

Bara få vara.

Så vad är då Sanning?

Sanning bara Är.

Och om vi går tillbaka till Ursprunget som är det enda Faktum som faktiskt existerar bakom alla Dramer och Illusioner vi bygger upp för att nära våra Egon och falsifiera vår tillvaro för att verka viktiga i de roller vi tilldelar oss själva, så ÄR, allting annat också, bara ett varande.

”Du gör mig ledsen”

”Du gör mig illa”

”Du är Elak”

”Du Lurar mig”

”Du tvingar mig”

Är några exempel på ett Bristtänkande Där Egot Längtar efter att få nära sig på returen.

”Nejdå, så ÄR det inte alls”

Och med förstärkningen av Negationen blir det bara ännu mer smaskigt för Egot, som gottar sig i glansen och Beroendet av ännu fler bekräftelser är ett faktum, Mönstret av upprepningar ÄR.

Om vi skalar av Allt till dess nakenhet, in på bara Sanningen kommer vi att se, att utan skyddet av alla dessa lager som våra Egon gärna lägger på finns inget annat kvar än ett enkelt varande.

”Du Älskar Mig Ej”

”Jo Jag Älskar Dig”



Sant eller falskt?



Den som ej Känner sig Älskad av en person, lider brist då Egot matat Jaget med tänket: Du är Ej Älskad.

Den som Älskar men får motsvaret att ”Nej, det gör du ej” Älskar säkerligen men mottagaren har valt att stänga av den kanalen i sitt bristtänkande.

Så vad är då sant?

Fortfarande. Att Allt bara Är. Kärlek. Vill man ha, är det bara att ansluta sig. Vill man ej ha. Nej men då stänger man av och kopplar bort anslutningen.

Den delen av oss som har denna förmågan är den del där vårt emotionella center sitter. Stänger vi av för kärlek kan vi ej heller känna Kärlek generellt. Då hoppar Egot av Lycka för då är det en öppen marknad för Herr Gul att ta för sig. Och det gör han. Big Time.

Bristtänkandet hos en Individ sprider sig snabbt och förgiftar fler delar av kroppen än Sinnet.

Man kan finna sig i en Offerroll så stor att man tror att man inget kan, inget orkar och inget vet.

Det är då Egot och Bristtänkandet är som störst.

”Alla har men inte Jag”

”Alla är Elaka mot Mig”

”Jag är ej värd att leva”

”Jag är ej värd något alls”

Här har vi missat att plugga in kontakten till Källan. Kärlek. Som vi alla har fri tillgång till.

Så fort vi pluggar in den där kontakten så vips! Får Herr Gul så vackert dra sig undan till sin Egoistiska lilla gömma, för HÄR, kommer Jaget, och Jaget, är ren Kärlek.

Så vad VAR då Sanningen? Hur definierar vi sanning på det enklaste vis?

Sanning Är. Enkelt så. Avskalat. Naket. Egofritt. Kopplat till Kärlek.

Precis som Vi.

Du och Jag.

Om du vill.



Svårt att trycka undan Egot?

Fråga dig vilken Näring Egot ger dig.

Egot är kopplat till de lågAstrala Energierna som ger Drama, Brist på alla plan, Bristtänkande, Backflyt, Negativitet, Bråk, Beroenden, Missbruk, Missnöjsamhet, etc.



Kärlek Ger Tillåtelse, Frid och Lättnad.



Vilket föredrar DU?

3 kommentarer:

  1. Hm... Djupa grejer det där/här med sanning.

    Skulle man inte kunna knyta ihop det med fysik och kalla den för relativ rent av?

    I mitt sökande efter svar på livets gåtor har turen kommit till vad som kallas nyandlighet.

    D.v.s

    Sagt först kollade jag upp gamla Bibeln och fann snabbt att den var full med mysko grejer som "har" hänt.

    En massa mirakel och annat där fantastiska saker hände... Handen på hjärtat så tror jag på det när jag ser det.

    Samma sak inom hinduismen där "flög" dom runt var blåa och sköt på varandra med hemska vapen.

    Vid lite närmare undersökning så knyts det hela faktiskt ihop med utomjordiska existenser.

    Och just nu för tiden händer det mest skit i tidningar och media som människor blir låga av.

    Ett par herdeliga gamla mirakel är vad som behövs.

    En hel omvändning typ att varelser från andra planeter och dimensioner tar kontakt och upplyser oss lite om ditt och datt.

    Ja lite som när GUD kommer till folk och hälsar på... :)

    Har kollat lite sånt och fann snabbt en hel del Gröna gubbar och gummor både här och där.

    Så kallade medier som påstår sig ha kontakt med högre väsen dels då från "himmelen" men åxå folk bla från Sirius och andra ställen i vår relativa närrymd.

    Problemet med dessa är att det blir lite svårt att kolla om det nu förhåller sig så på riktigt eller om dessa bara gör det för egen vinnings skull.

    Som bekant har ju det funnits en och annan av det slaget genom tiderna.

    Charlataner kallas det visst.

    Jaja nog om det.

    Lite kul blev det iaf när grundbudskapet är att vi finns där ute och vakar över er men vi vill inte komma och visa oss än...

    VA???

    Där faller enligt mig hela grejen som ett korthus.

    Visst för all del men säg så här istället:

    Vore det då inte lite lättare om dom visade upp sig i egen hög person???

    Nix vi kör bara genom sändebud som vi utser därmed basta!

    Hm... Är det kärlek det kan man fråga sig.
    För det snackas det ju en del med om hur mycket dom älskar oss.

    Jag tror att en enda sann händelse skulle kunna göra underverk för oss här på planeten.

    Men det måste va på bästa sändningstid ;-)



    Från det ena till det andra.

    Kan man beställa ett mirakel hos dig?



    Missförstå mig inte nu är faktiskt seriös i mina funderingar.


    Kram


    N

    SvaraRadera
  2. Nicke är Nyfiken haha

    Hela jädrans livet är ju ett Mirakel!!!


    :-)

    SvaraRadera
  3. *S* Hur kunde jag veta att du skulle säga så...

    Nåja Det är iaf väldigt intressant med ämnen som sanning och kärlek.

    Mycket bättre än bigbrother och dumtv.

    Nyfikenheten i mig gör att jag vill ta reda på hur det ligger till.

    Sanningen är lite svårare att få grepp om än kärleken dock.

    Det föder åxå en ny fråga i mig vad är då lögnens roll i det hela?

    Finns det en universiell lögn med?

    Som bekant kan en ekvation lösas både bakåt och framåt.

    Och då hör väl ändå lögn och sanning ihop på nåt sätt...

    Nattinatti


    NN

    SvaraRadera