fredag 18 mars 2011

Det lilla ordet "Om"



Tidig underbar Lördagsmorgon tillåter mig ligga kvar och sträcka ut, känna hur liten vaknar och finner ny position, sprattlar till och somnar om ♥


Kaffe och tankar, läser i grupperna hur Människors funderingar vandrar, precis som mina, mellan allehanda ämnen och pendeln svingar mellan sorg och glädje. Allt är som det ska.

Tillgången till så många människors tänkande, görande och medvetandegörande är helt outstandning, det är en fantastisk gåva att kunna läsa, se, uppleva hur Människor utvecklas när de verkligen bestämt Sig.

Kanske gör det mig lite luttrat inställd till de Martyrer och Offer som fortfarande går runt och gnäller och skyller på barndom, gamla oförätter och skit.

Kanske inte, kanske är jag bara Jag i min betraktelse.

Det som slår mig mest i de sammanhang där Individen ej tagit språnget än, ej sagt Ja till att ta plats därinne, mitt i sin mitt är det lilla ordet OM.

"Om jag bara"

"Om det bara"

"Om bara"

"Om"


Vilket ord va!

Vilken kraft ett litet ord på TVÅ ynka bokstäver kan ha!

Vilken KRAFT Och vilket NU ett ord på  T V Å   B O K S T Ä V E R

Kan vara!



Smaka på det!



OM!


Om



Om


Men låt oss, tillåt oss ta bort det en stund!

Låt oss göra ett litet experiment!

Bara sådär för att det är Lördag och vi kan ju lika bra skapa något med värde i eller hur :-)


Kan du tänka dig att beskriva, i ett kort format, din yttersta önskan och ditt nästa steg till att vara den du ÄR?

Och VARFÖR du ej ÄR den du ÄR just nu?


Kan du utesluta ordet OM?


Och kan du tänka dig att hålla ordet OM i en hand och ditt eget Jag i en hand.

Känn efter.


Vilken väger mest?


Vilken är tyngst?

Vilken tar mest plats?



Du och ditt Jag eller ett litet ord på 2 bokstäver?



Hur känns det?







1 kommentar:

  1. Om inte om fanns så...


    :-)

    Må vårsolen lysa upp din dag.



    N

    SvaraRadera