onsdag 16 mars 2011

Vilken färg är Kärlek?


Om du skulle färga din Kärlek till Mig, vilken färg skulle då använda då?

Vilka toner och nyanser kanske grön lila och blå?

RÖD skriker många, det är Kärlekens färg..

Grön säger någon annan och varför inte lite silver i?

Har kärleken en bestämd färg eller  har den alla färger på en gång?

Är kärleken egentligen ingen färg alls, kanske bara en sång?

Källan av Kärlek vi kan koppla oss till, vad rymmer den i sitt varande?

Och vilka färger väljer du att ge bort till den du Älskar?






Väljer du svart, smutsbrunt, grått, trist, skärande dånande skrikande förstörande förgörande?

Eller

Väljer du Sammet, Lavendel, Ros viol och mandelblom? Jasmin?


Vad väljer du att ge och när du ger varför ger du alls?

Vad väljer du att hämta energi ifrån och väljer du energi när du väljer alls?

Tar du första bästa blomma, kanske halvt vissen i sin form,....

Eller odlar du noga och sveper in buketten i ett glansigt fodral?

Ger du en vild blomma som doftar av sin natur?

Eller ger du konstodlat säkert, beständigt utan eget val?

Ger du kanske plast? Forever Living Love? Utan doft och energi?


Ger du egna plockade rosor, från den egna trädgården ibland?



Hur väljer du att färglägga din Kärlek till Mig?

Vilka toner och nyanser får blomman som du ger?

Vilka material och energier följer med i din present?

Vad vill du att Jag ska uppleva i gåvan som jag Får?


Om du skulle färga din Kärlek till Mig, vilken färg skulle då använda då?


Beständiga trovärdiga balanserade För alltid Evigt Så?

Eller billigt Ytligt som varar så länge det varar och Krackelerar sen ändå?


Vilken Färg har Kärlek och Vilket blir ditt val?



Tonerna är Många, Energin en Ocean, Orden svåra att fånga och Samma Likadant

....



Vad du än väljer att ge i din Energi, Vad du än väljer att ge vidare i ditt liv, är färgerna och tonerna, innehållet ditt, som du ger vidare för att bli mitt.


Valet

Är


Oändligt.



I all innerlighet

Evinnerlighet


Allt.

3 kommentarer:

  1. Deep purple vore det första jag tänker på vad det gäller dig :)





    N

    SvaraRadera
  2. Och om färg e ton vore det detta:

    http://www.youtube.com/watch?v=CIK-coBVe0A&feature=related

    SvaraRadera
  3. Deep Purple..

    wow..

    Det visste du för att du tittade djupt ner i Livets mening

    Endast där kan du finna den sanningen

    Mitt i prick

    *Tacksam och Imponerad*


    :-)))

    SvaraRadera