lördag 5 mars 2011

Elementärt käre Watson

Saker som att bli hungrig, svara i telefonen när det ringer, hämta vatten..

Elementära och ganska lättlösliga saker i vanliga fall

Visar sig vara värda en bok i trickträning var

När man är ett Ynk.



Om man då skulle råka bli kissnödig finns alltid tanken, ja och? Det är ju jag själv som städar här. Right?



Det är då man upptäcker livets framsidor. Solsidor.

Det är då man kan ligga och reflektera över sådant som är bra liksom.

Att täcket är mjukt.

Att madrassen är skön.

Att, om jag håller andan så piper inte lungorna.


Livets enkelheter.

Kissnödig är, kan jag berätta, lite värre än att vara hungrig.

På en skala skulle jag nog placera dom i varsin ände.

En sak har jag lärt mig här i ynkedomslandet idag.





Regel Nr. 1: Nys aldrig samtidigt som du tar en klunk vatten.




Regel Nr. 2: Gör inte om ovanstående.

 
 
 
Och om du gör det. Låt bli att vara kissnödig!
 
 
 
 
!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar