tisdag 15 mars 2011

GodMorgon


Godmorgon till en värld..

Där det anses vara orutinerat att spilla ut kaffe

Svalorna bygger bo i ditt hår

Och

Kärnkraften som alla är EMOT ändå får så mycket uppmärksamhet.

Vad är då en Tisdag i Söder?

Mer än ännu ett uppvaknande till ännu fler insikter

Där medmänniskor är vackra själar med exakt samma livshistoria som dig själv

Där vi alla speglar varandras sorger och missnöje

Men där vi alla också har ett val

Att sluta SKYLLA hela jävla livet på det som varit

Och inse att det enda som faktiskt ger eller tar kraft i nuet

Är det som är nu

Och har vi inte nog med det?

Har vi inte nog med den inre utvecklingsprocessen?

Hur ORKAR man bara tjata om det förgågna?

Lägga in det i aspekter Idag och säga att Jomensåatt..det är därför DU gör si och så

Hallå?

Jag är HÄR

Och du är NU

Men var är ett VI

I det?

Oneness

Alla i enhet

Med olika bakgrund trots liknande upplevelser

SO WHAT?

Wake up och inse att det är NU

The power of NOW

Som gäller.

Hm.

Men jag KÄNNER ju av det andra berättar?

Jag känner ju AV när någon påpekar "Ja men vår uppväxt"

Ja, TA IN DET men sen släpp det!


Please!


var HÄR.

Det är mycket nog att hantera!

För där inne, mitt i din mitt, och allt skit du släpper in

Så kan du själv välja

OCH DÅ FINNS DET INTE ETT SKIT
Att skylla på längre.

För det som var ÄR EJ nu

NU

Vet du?

NU

Är bara det som ÄR nu...

Inte ens det som var precis

Och ej heller det som komma ska

NEJ NU

Så ÄR

Jag

bara det jag är nu

Och GLÖM

Att du kan skyklla på, skrika om, kasta skit på

Gammalt osande Mög

Som inte ens är så som du upplevde det kanske?

Du kanske bara i din förbannade högtravande DRAMA VILLE ha det så?

Så att du som nu, i framtiden kunde säga

"Våra uppväxter bla bla bla"

Bullshit!

VEM ÄR DU NU? IDAG?

Och vad tänker du göra åt det?


Och VEM är du i det?

För Nu är nu

Så se till att VAKNA

I nuet

och var där

Mitt i din mitt

Och INSE

Någon gång

Att där är du ofärgad

OM DU VILL

Och då slipper du all drama

OM DU VILL

Men frågan är

VEM är du DÅ?



?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar